Kefir naturalny – wartościowy mleczny napój

Kefir naturalny pojawia się w naszych jadłospisach coraz częściej. To już nie tylko moda panująca na zdrowy styl życia, ale przede wszystkim chęć, by spożywać produkty możliwie naturalne. Pozbawione zbędnych składników chemicznych różnego rodzaju. Jednym z takich produktów może być właśnie kefir. A gdy przypomnieć sobie smak domowego obiadu, jajek sadzonych z młodymi ziemniakami, do popicia zaś szklanka kefiru, od razu chce się go włączyć do swojej diety. Poznajmy jego właściwości.

Kefir naturalny wart uwagi

Produkty mleczne powinny znaleźć swoje miejsce w naszej codziennej diecie. Zawierają mnóstwo cennych składników, które są nie tylko korzystne dla organizmu, ale i niezbędne do prawidłowego funkcjonowania poszczególnych układów i narządów. Co do ilości, w jakiej powinniśmy spożywać mleko czy przetwory mleczne, pojawia się nieco wątpliwości. Głównie tyczą się jednak produktów, które dalekie są od tych naturalnych. Mimo wszystko kefir naturalny to jeden z tych elementów, który warto, przynajmniej raz na jakiś czas, wdrożyć do swojej diety.

Kefir jest sfermentowanym napojem, który powstaje z mleka krowiego bądź koziego. Swoją konsystencją przypominającą grudki, zawdzięcza dodatkom kultur drożdży oraz bakterii kwasu mlekowego.

Wystarczy 175 ml dziennie kefiru, by pokryć 20% dziennego zapotrzebowania na fosfor oraz wapń, a także 14% dziennego zapotrzebowania na witaminy z grupy B. Mamy zatem pierwsze korzyści, do których nie potrzeba skomplikowanych przepisów czy produktów. Wystarczy jedna szklanka grudkowatego, mlecznego napoju. W kefirze ponadto znajdujemy najsilniejsze źródła probiotyków.

To właśnie probiotyki korzystnie wpływają na pracę układu pokarmowego i przywracają naturalną florę. Kefir naturalny jest także w stanie zmniejszyć ryzyko osteoporozy. Prowadzone badania pomału dowodzą, że sprawdza się w profilaktyce przeciwnowotworowej.

Jak wybierać?

Wybierając się do sklepu możemy mieć nie lada problem z ostatecznym zakupem. Kefir, którego producenta wybrać? Co powinien mieć w swoim składzie? Czy warto stawiać na ten o obniżonej zawartości tłuszczu?

Produkty rozmaitych firm mogą przypaść nam do gustu. Każdorazowo trzeba jednak czytać skład zawarty na opakowaniu. To ważne również dla diabetyków, którzy ze względu na zawartość cukrów w produktach mlecznych, muszą być ostrożni z ich wyborem.

Najlepiej unikać produktów mlecznych, w tym kefirów, które oznaczone są, jako 0% na przykład tłuszczu. Oznacza to, że w ich składzie znajdziemy rozmaite zamienniki, niekoniecznie zdrowie i korzystne dla naszego organizmu.

Zorientujmy się w ofercie. Oceńmy skład i ilość kefiru, jaka będzie odpowiednia względem codziennego jadłospisu. Wybierzmy kefir naturalny, by zyskać na cennych wartościach odżywczych.

Ocena

About the author

Ania Czarska

View all posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge