Letni jadłospis – jak jeść, by nie nabawić się dodatkowych kilogramów

Lato bywa zdradliwe, jeśli pod uwagę bierzemy nasz codzienny jadłospis. Kuszą lody, mrożone napoje, fast foody, słodkie i słone przekąski. Będąc na urlopie, aż trudno się powstrzymać. Niestety, ale nasza sylwetka wybacza takie grzeszki do czasu i zależnie od ich ilości.

Czy to oznacza, że musimy rezygnować ze smakołyków, na które czekamy z tak wielkim utęsknieniem przez cały rok? Zdecydowanie nie! Przyjrzyjmy się, jak powinien wyglądać letni jadłospis, aby nie groziły nam nadprogramowe kilogramy.

Częściej, ale mniej i z umiarem

Od tego mamy wakacje, aby móc odpocząć i pofolgować sobie nieco z dietą. Skoro kuszą słone i słodkie przekąski, znajdźmy dla nich miejsce w swoim jadłospisie, ale nie zapominając o kilku kwestiach. Zacznijmy od tych podstawowych.

Pilnujmy dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Nie musimy każdego posiłku przeliczać co do jednej kalorii, ale miejmy na uwadze tryb życia, płeć, wiek, ewentualne schorzenia i przyjmowane leki, a także to, czy uprawiamy jakiś sport. Starajmy się ponadto jeść częściej, za to mniejsze posiłki. Dzięki temu nasz metabolizm nie zwolni, a my nie będziemy odczuwać głodu.

Zakupy róbmy wtedy, kiedy jesteśmy najedzeni. To gwarancja tego, że do koszyka włożymy tylko to, na co naprawdę mamy ochotę, a nie kolejną czekoladkę tylko w celu zaspokojenia niepohamowanego apetytu. Chodzi przede wszystkim o to, aby mieć umiar – zarówno w ilości, objętości, jak i jakości spożywanych posiłków.

Zdrowa alternatywa

Silna wola to podstawa, by nie przybrać na wadze podczas letnich wypadów na miasto lub za miasto, kiedy to chętniej korzystamy z kupnych posiłków lub stołujemy się w restauracjach. Bądźmy jednak wyrozumiali dla samych siebie – takie jedzenie raz na jakiś czas nikomu wielkiej krzywdy nie zrobi, ale nie dokładajmy do niego wysoce kalorycznych, tłustych i niezdrowych słodkości oraz słonych przekąsek. Co zamiast nich?

Postawmy na zdrową alternatywę. Słodkie produkty możemy zastąpić suszonymi owocami, które znajdziemy w SklepAgnex.pl. Świetną i przy okazji energetyczną przekąską będzie żurawina, ale i morwa biała. Zrezygnujmy również z białego cukru, który jest kaloryczny i nie dostarcza żadnych wartości. Zamiast niego możemy wybrać ksylitol lub inny słodzik.

Zdrowe słone przekąski? To także możliwe. Do wyboru mamy chipsy warzywne zamiast smażonych i tłustych przekąsek nabywanych w większości marketów. Przygotujemy je także samodzielnie w domu. Wystarczy suszarka do warzyw i owoców lub piekarnik.

Napoje sezonowe – smacznie i zdrowo

Napoje gazowane, bezalkoholowe i nektary to nasi najwięksi wrogowie. Zero wartości, mnóstwo cukru i kalorii, a do tego wzdęty brzuch. Ich miejsce z powodzeniem mogą zająć soki 100%, również te przygotowane w domu, do tego lemoniady czy koktajle, ale z wykorzystaniem sezonowych owoców, które są wystarczająco słodkie i nie potrzebują sztucznych słodzików.

Nasz letni jadłospis nie musi być mało atrakcyjny. Stawiając na powyższe propozycje będziemy jeść i pić smacznie, za to zdrowo, a nadwaga nam nie grozi.

Ocena

About the author

Ania Czarska

View all posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge