Skip to content
aplauzpromotions.pl

aplauzpromotions.pl

Primary Menu
  • Strona główna
  • Reklama
  • Marketing
  • Porady
  • Pozostałe
  • Wszystkie
  • O nas
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Porady
  • Pozycjonowanie lokalne – na czym polega i dlaczego warto?
  • Porady

Pozycjonowanie lokalne – na czym polega i dlaczego warto?

admin Published: 19 kwietnia 2023 | Updated: 24 kwietnia 2023 3 minut czytania
Pozycjonowanie lokalne – na czym polega i dlaczego warto?

Prowadzisz stacjonarną firmę? Zadbaj więc o jej pozycjonowanie. Badania marketingowe wskazują, że 88% użytkowników w czasie 24 godzin od wpisania zapytania lokalnego w wyszukiwarce odwiedziło sklep lub skontaktowało się z firmą. Ponadto aż 82% osób sprawdza opinie o lokalnych biznesach. Już wyniki tych analiz pokazują jak niezbędna dla rozwoju stacjonarnej działalności jest inwestycja w pozycjonowanie.

Jakie działania podjąć w ramach pozycjonowania lokalnego?

O pozycjonowanie lokalne możesz zadbać na różne sposoby. Najlepiej zdecydować się na połączenie wielu rozwiązań, takich jak:

  • stworzenie Profilu Firmy w Google (dawniej Moja Firma w Google),
  • dodanie informacji o firmie w katalogach firmowych,
  • projekt strony internetowej dostosowanej do SEO.

Profil Firmy w Google

Stworzenie Profilu Firmy w Google to wręcz konieczność – to w niej umieścisz wszystkie niezbędne dla potencjalnego klienta informacje, takie jak: lokalizacja, adres strony internetowej, godziny otwarcia, adres mailowy, opis działalności, zdjęcia i filmy. Uzupełnienie wszystkich danych nie zajmuje wiele czasu, ponadto publikacja wizytówki jest bezpłatna. Roboty Google sprawdzają Profil Firmy w Google, więc ma on też znaczenie dla pozycji przedsiębiorstwa w wynikach wyszukiwania.

Gdzie użytkownik zobaczy Twój Profil Firmy? Wizytówka wyświetli mu się w rezultatach wyszukiwania Google, zakładce Mapy i aplikacji Google Maps.

Pamiętaj też o tym, że klienci pozostawiają swoje opinie w Profilu Firmy. W przypadku lokalnych firm częściej publikują swoje recenzje miejsca niż w przypadku biznesów online. W wynikach wyszukiwania wyświetla się wizytówka, w której znajdują się nie tylko dane o firmie, lecz także opinie i gwiazdki przyznane przez klientów.

Katalogi firm lokalnych

Warto też zadbać o obecność swojego przedsiębiorstwa w katalogach firm – zarówno ogólnopolskich, jak i przypisanych do danej miejscowości lub regionu. Tym bardziej, że w wielu przypadkach zamieszczenie w nich informacji jest darmowe. Wizytówkę swojej firmy możesz uzupełnić o takie informacje jak: dane adresowe siedziby, e-mail, numer telefonu, adres strony internetowej, linki do kanałów w social mediach, dni i godziny otwarcia firmy.

Strona internetowa

Może się wydawać, że lokalne firmy nie potrzebują strony internetowej aż tak bardzo jak biznesy prowadzone wyłącznie online. Częściowo tak rzeczywiście jest, z drugiej strony jednak mnóstwo osób szukających usług w swojej miejscowości sprawdza informacje o nich w internecie.

W witrynie należy zadbać o przejrzystą prezentację takich danych jak: lokalizacja przedsiębiorstwa, mapa dojazdu, telefon i e-mail. W treściach na stronie powinny też znaleźć się frazy kluczowe związane z działalnością uzupełnione o nazwy miejscowości, np. fryzjer damski Kraków. Dzięki temu osoba, która będzie szukała konkretnych usług w zamieszkiwanej przez siebie miejscowości, trafi na odpowiednią stronę. Frazy lokalizacyjne powinny brzmieć naturalnie oraz nie występować w przesadnej liczbie w treściach.

Pamiętaj też, by strona wyświetlała się poprawnie zarówno na ekranach urządzeń stacjonarnych, jak i mobilnych. Tym bardziej, że według badań wiele osób podczas szukania lokalnych firm częściej korzysta ze smartfona niż z komputera.

Dlaczego warto pozycjonować lokalną firmę?

Działania SEO są ważne zarówno dla stacjonarnych przedsiębiorstw, jak i biznesów online. Pozycjonowanie lokalne wymaga jednak znacznie mniejszego nakładu pracy i czasu, ponieważ firma nie konkuruje z przedsiębiorstwami z danej branży działającymi na terenie całego kraju. Jej konkurencja ogranicza się do rynku lokalnego, na którym nie funkcjonuje aż tak ogromna liczba podmiotów jak na rynku krajowym lub globalnym. W związku z tym stacjonarna firma może szybciej osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty pozycjonowania i zyski finansowe. Ponadto im mniejszy wysiłek podczas prac SEO, tym niższe ich koszty.

Jeśli więc prowadzisz stacjonarną działalność i chcesz przyciągnąć więcej klientów, koniecznie zastanów się nad działaniami SEO dla swojej witryny. Możesz zdecydować się na usługi agencji marketingowej IBIF, w której specjaliści zajmują się pozycjonowaniem stron w Lublinie i poza nim. Ofertę sprawdzisz pod adresem:  https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie.

  • Porady

Continue Reading

Poprzedni: Automaty do gry o tematyce kulturowej
Następny: Przypinki z własnym nadrukiem – kiedy się sprawdzą?

Author's Other Posts

Jak działa technologia LED w neonach? Jak działa technologia LED w neonach?

Jak działa technologia LED w neonach?

13 grudnia 2023
Słodycze Reklamowe: Jak Skutecznie Promować Markę na Targach i Wydarzeniach? Słodycze Reklamowe: Jak Skutecznie Promować Markę na Targach i Wydarzeniach?

Słodycze Reklamowe: Jak Skutecznie Promować Markę na Targach i Wydarzeniach?

19 września 2023
Organizacja szkoleń i konferencji Organizacja szkoleń i konferencji

Organizacja szkoleń i konferencji

12 września 2023
Jak wybrać najlepszego hydraulika w Bronowicach? Poradnik dla mieszkańców Jak wybrać najlepszego hydraulika w Bronowicach? Poradnik dla mieszkańców

Jak wybrać najlepszego hydraulika w Bronowicach? Poradnik dla mieszkańców

22 sierpnia 2023

Zobacz także

Organizacja szkoleń i konferencji
  • Porady

Organizacja szkoleń i konferencji

admin 12 września 2023
sloty
  • Porady

Automaty do gry o tematyce kulturowej

admin 28 stycznia 2023
facebook smartphone soocial-media
  • Marketing
  • Porady

Czy warto promować swoją firmę w Internecie? Jakie są sposoby na marketing online?

admin 5 września 2022
ruletka
  • Porady

Ruletka — podstawowe strategie gry

admin 28 stycznia 2023
Jak wypromować swój sklep internetowy?
  • Porady

Jak wypromować swój sklep internetowy?

admin 9 maja 2022
Jak wybrać słowa kluczowe?
  • Porady

Jak wybrać słowa kluczowe?

admin 9 maja 2022

Lista artykułów

Jak działa technologia LED w neonach?
  • Pozostałe

Jak działa technologia LED w neonach?

admin 13 grudnia 2023
Czym są neony LED i jak działają? Neony LED to nowoczesne rozwiązanie oświetleniowe, które zyskuje coraz większą...
Czytaj dalej Read more about Jak działa technologia LED w neonach?
Słodycze Reklamowe: Jak Skutecznie Promować Markę na Targach i Wydarzeniach? Słodycze Reklamowe: Jak Skutecznie Promować Markę na Targach i Wydarzeniach?
  • Marketing

Słodycze Reklamowe: Jak Skutecznie Promować Markę na Targach i Wydarzeniach?

19 września 2023
Organizacja szkoleń i konferencji Organizacja szkoleń i konferencji
  • Porady

Organizacja szkoleń i konferencji

12 września 2023
Jak wybrać najlepszego hydraulika w Bronowicach? Poradnik dla mieszkańców Jak wybrać najlepszego hydraulika w Bronowicach? Poradnik dla mieszkańców
  • Pozostałe

Jak wybrać najlepszego hydraulika w Bronowicach? Poradnik dla mieszkańców

22 sierpnia 2023
Jak zabezpieczyć swoją stronę internetową i zapewnić jej wiarygodność? Jak zabezpieczyć swoją stronę internetową i zapewnić jej wiarygodność?
  • Pozostałe

Jak zabezpieczyć swoją stronę internetową i zapewnić jej wiarygodność?

21 lipca 2023

Porady

Organizacja szkoleń i konferencji
  • Porady

Organizacja szkoleń i konferencji

admin 12 września 2023
Pozycjonowanie lokalne – na czym polega i dlaczego warto? Pozycjonowanie lokalne – na czym polega i dlaczego warto?
  • Porady

Pozycjonowanie lokalne – na czym polega i dlaczego warto?

24 kwietnia 2023

Reklama

Przypinki z własnym nadrukiem – kiedy się sprawdzą?
  • Reklama

Przypinki z własnym nadrukiem – kiedy się sprawdzą?

admin 16 maja 2023
Jak reklamować się na Facebooku? Jak reklamować się na Facebooku?
  • Reklama

Jak reklamować się na Facebooku?

11 maja 2022

Pozostałe

Jak działa technologia LED w neonach?
  • Pozostałe

Jak działa technologia LED w neonach?

admin 13 grudnia 2023
Słodycze Reklamowe: Jak Skutecznie Promować Markę na Targach i Wydarzeniach?
  • Marketing

Słodycze Reklamowe: Jak Skutecznie Promować Markę na Targach i Wydarzeniach?

admin 19 września 2023
Organizacja szkoleń i konferencji
  • Porady

Organizacja szkoleń i konferencji

admin 12 września 2023
Jak wybrać najlepszego hydraulika w Bronowicach? Poradnik dla mieszkańców
  • Pozostałe

Jak wybrać najlepszego hydraulika w Bronowicach? Poradnik dla mieszkańców

admin 22 sierpnia 2023
© aplauzpromotions.pl